نماینده ولی فقیه: قبولی در آزمون سردفتری بدون تعهد کافی نیست| افزایش دفترخانه باید براساس جمعیت باشد - کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نماینده ولی فقیه: قبولی در آزمون سردفتری بدون تعهد کافی نیست| افزایش دفترخانه باید براساس جمعیت باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی درادامه سفرهای استانی و در راس هیاتی، در نخستین روزهای شهریورماه ۱۴۰۱ به استان هرمزگان سفرکرد. وی در بدو ورود به بندرعباس با حضور در گلزارشهدای این شهر و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. سپس رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربه همراه مسئولان و هیات مدیره کانون سردفتران ودفتریاران استان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدارکرد.

حسن بابایی در این دیدارگفت: مساحت کل کشور ۱۶۳ میلیون هکتار است که ۱۳۷ میلیون هکتار آن عرصه ملی است که موفق شدیم برای ۱۳۲ میلیون هکتار از آن سند حدنگاری صادر کنیم. این میزان برابر با ۹۶ درصد است و استان هرمزگان در زمینه حدنگاری عرصه‌های ملی بسیار موفق عمل کرده و موفق شد در دی ماه سال گذشته صدور اسناد برای همه عرصه های ملی به وسعت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار به اتمام برساند.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: این استان جزو استان های اول بود که این کار را به اتمام رساند، برای ۱۳ جزیره از ۱۴ جزیره این استان سند حد نگاری صادر شد.

وی ادامه داد: برای افزون‌بر ۸۰ درصد نوار ساحلی یک هزار و ۲۷ کیلومتری هرمزگان سند حدنگاری صادر شده است، برای منطقه آزاد کیش سند حدنگاری صادر شده و حرکت خوبی در هرمزگان آغاز شده و امسال برای حدنگاری اراضی زراعی هدف گذاری شده است.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با اشاره به چالش‌های اسناد کشاورزی، گفت: برخی از مردم هرمزگان ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته برخلاف قانون اقدام به کشاورزی کرده‌ و باغی را آباد کرده‌اند و پس از ۱۵ سال و یا چندین نسل به یکباره با چالش حقوقی و قانونی روبرو می‌شوند.

وی، با ذکر این نکته که اگر به موقع از بروز تخلفات مربوط به زمین جلوگیری شود با چالش‌های اجتماعی روبرو نخواهیم بود، عنوان کرد: شروع حرکت ساماندهی اسناد بخش کشاورزی همان اتفاقی است که باید در گذشته مورد رسیدگی قرار می‌گرفت اما امروز چالش آفرین شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ساماندهی اسناد بخش کشاورزی را حرکتی بسیار مبارک دانست و ابراز کرد: از توجه و سرعت عمل دستگاه قضایی در تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی کشاورزی قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با تاکید بر همکاری و کمک سازمان جهاد کشاورزی به سازمان ثبت اسناد و املاک، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی به واسطه ارتباطی که با کشاورزان دارد می‌تواند در انجام اقدامات توجیهی و فرهنگی همکاری‌های لازم را با سازمان ثبت اسناد و املاک داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به فلسفه وجودی سردفترها، بیان کرد: نظارت و مراقبت از انفال کشور برای جلوگیری از دست‌درازی به این انفال از جلمه مهم‌ترین فلسفه وجودی این سردفترها است. توازن می‌تواند مصالح و منافع سردفترها را تامین کنند. اگر میان درآمدها و هزینه‌ها یک تناسبی وجود نداشته باشد با اداره مجموعه خود با چالش روبرو می‌شوند.

وی عنوان کرد: سردفترها باید با توجه به جمعیت جامعه هدف در استان‌ها استقرار یابند تا سردفترها با چالش و کمبود درآمد روبرو نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ۲ عنصر تعهد و تخصص را از مهم‌ترین ملاک‌های ورود به دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: ممکن است فردی در آزمون‌های علمی واجد شرایط باشد اما اگر تعهد نداشته باشد در آینده برای دستگاه‌های نظارتی چالش‌ آفرین می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در حاشیه سفر به هرمزگان با حضور در نشست شورای قضایی استان گفت: امسال مهمترین اولویت این سازمان، حدنگاری زمین‌های کشاورزی است.وی افزود: از ۱۸ میلیون هکتار زمین‌های کشاورزی موجود در کشور، امسال تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن تثبیت شده و برای ۹۰۰ هزار هکتار آن سند حدنگاری صادر شده است.

وی گفت: تثبیت مالکیت، کاهش دعاوی و اختلافات، و تصمیم گیری راحت‌تر از مهمترین مزایای حدنگاری زمین است.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ۱۳۲ هزار هکتار زمین کشاورزی هرمزگان، تاکنون برای ۳۰ درصد آن، اسناد حدنگاری صادر شده که این عملکرد خوبی است.بابایی افزود: در تلاش ایم تا پایان سال، حدنگاری زمین‌های کشوری در استان هرمزگان به پایان برسد.وی گفت: هرمزگان الگوی خوبی در اجرای حدنگاری زمین‌های کشاورزی برای استان‌های دیگر کشور است.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: می توان با استفاده از ظرفیت مردمی و مراجعه به کشاورزان عملکرد بهتری در این زمینه به دست آورد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دیماه پارسال برای شش میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی هرمزگان سند حدنگاری صادر شد.

وی گفت: تاکنون برای ۸۰ درصد از هزار و ۲۷ هکتار طول سواحل استان سند حدنگاری صادر شده است و برای ۲۰ درصد دیگر نیز به زودی صادر می‌شود.

معاون املاک کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در این نشست گفت: تمام هزینه‌های حدنگاری زمین‌ها از طرف این سازمان صورت می‌گیرد و از بهره برداران هزینه‌ای گرفته نمی‌شود.

مهدی اقبال افزود: حدنگاری زمین‌های کشاورزی در هرمزگان از میانگین کشوری بالاتر است.در این نشست همچنین عبدالرسول حسینی مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان در زمینه حدنگاری موضوعاتی را مطرح کردند.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درحاشیه سفر به هرمزگان در نشست با جوانان، نخبگان و روسای واحد‌های ثبتی استان شرکت کرد.وی در این سفر با خانواده شهید شهدوستی دیدار کرد و واحد های مختلف اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بندرعباس را مورد بازدید قرار داد.

 

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false